Turistika s dětmi: za narcisy do Les Prés-d’Orvin

Ačkoliv jsem velký fanoušek zimních radovánek, nic mě nemůže potěšit víc, když se zima přehoupne do jara, všechno okolo se začne pomalu zelenat a k této přeměně přírody se začnou přidávat také další barvy. Je to jako příval nové energie, která se člověku vleje do žil. A je to ještě o to lepší, když víte, kdy a kde tuto energii nasát a pocit z přicházejícího jara ještě umocnit. Jedním z takových míst je Les Prés-d’Orvin, které se s příchodem jara promění v jeden velký žlutý koberec, na kterém rozkvetou miliony divokých narcisů. A právě sem vás vezmu na následujících řádcích.

Les Prés-d’Orvin

Les Prés-d’Orvin je oblast nad obcí Orvin v pohoří Bernský Jura zhruba 20 minut jízdy autem od Bielu. V zimě je oblíbená jako rodinný lyžařský areál, ale můžete zde také běžkovat, vydat se za zimní turistikou na sněžnicích i bez nich. Od jara do podzimu se můžete vydat na spoustu oblíbených turistických tras. Právě jednou z nich je trasa skrz louky plné kvetoucích narcisů.

Příjezd

Autem: z Bielu po silnici č. 6 ve směru na Orvin. V obci pak odbočíte na Route des Prés-d’Orvin a pokračujete až na parkoviště u autobusové zastávky Bellevue.

MHD: z Bielu ze zastávky Bahnhof/Gare autobusem linky 70 do zastávky Les Prés d’Orvin, Bellevue (autobus jezdí 1x za hodinu, jízda trvá 24 minut, je to 12 zastávek).

Trasa

Trasa začíná přímo na parkovišti. Po žluté turistické značce se vydáte ve směru Jura SAC (Cabane de Jura). Půjdete do mírného kopce, nejdřív mezi domy a pak lesem. Poté se dostanete na planinu až dojdete k restauraci Métairie d’Evilard. Odsud je to kousek do krátkého strmého kopce až k turistické chatě.

Tady si můžete dát svačinu, pokochat se výhledy a pak pokračovat dál. Za chatou se napojíte na turistickou hřebenovou trasu č.5., která vede skrz pohoří Jura. Zhruba po dvou kilometrech dojdete k parkoviště Place Central, jehož okolí je oblíbeným piknikovým místem.

Odsud se vydáte dál rovně ve směru na Chasseral. Až dorazíte k dalšímu rozcestníku (viz foto níže), vydáte se doleva z kopce dolů ve směru na Les Prés-d’Orvin. Na trase budete mít zpestření u ohrad, kde se pasou bizoni z místní bizoní farmy.

Přírodní stezkou za další dva kilometry přijdete k restauraci Métairie-de-Prêles a dále pokračujete po afaltové silnici. Cestou minete místní středisko pro běžkaře a zhruba za půl hodiny dorazíte zpátky na parkoviště.

Shrnutí

• Trasa měří 9,8 km a není vhodná pro kočárek.
  • Tip pro ty lenivější z vás: k narcisovým polím se dá dostat přímo autem – zaparkujete Place centrale a jdete buď kousek doleva nebo doprava.
  • Trhání květin je povoleno. Ale samozřejmě se předpokládá, že na ně nepůjdete s kosou 😉
  • Samozřejmě nikdo vám přesně neřekne, kdy narcisy vykvetou. Pokud je v zimě málo sněhu a na jaře hodně slunce, bude ideální doba okolo poloviny dubna (my jsme tuto trasu absolvovali loni 19. dubna).

Kategorie příspěvku: kanton Bern, turistika
Rozhovor s Václavem Šulistou: “Každý by se měl prezentovat tak, aby byl hlavně sám sebou.”
Rozhovor s Pavlem Nahodilem: “Motorsport je hrozně složitej, ač zvenku vypadá krásně”