Turistika s dětmi: vyhlídka Rabeflue nad Thunem a rokle Cholereschlucht

Někdy se přihodí výšlapy, při kterých nás naše děti dokážou neskutečně překvapit. Jako třeba náš nedávný na vyhlídku Rabeflue nad Thunským jezerem. Začátek trasy je strašný krpál. Jakože převýšení asi 300 metrů během dvou kilometrů po úzké lesní cestě plné kořenů a dřevěných schodů. Zatímco já jsem do toho kopce funěla jak parní lokomotiva (a to si prosím myslím, že mám fyzičku docela slušnou), tak naše děti ten kopec jednoduše vyběhly. A myslím, že kdyby na nás nemusely pořád čekat, tak k vyhlídce Rabeflue jednoduše vyběhnou na jeden zátah a ještě u toho trhnou světový rekord.

Příjezd

Pokud pojedete směrem od Bernu, sjeďte z dálnice A6 na exitu Thun-Nord. Poté pokračujte do středu města, přes Bernstrasse, Burgstrasse a Hofstettenstrasse pokračujte až na parkoviště Göttibach. Hned nad ním je ještě parkoviště u kostela Marienkirche. Parkovné od pondělí do soboty je 2 franky/hodinu, v neděli a ve svátek 1 frank/hodinu. Jelikož parkovacích míst tady není moc, doporučuji přijet co nejdřív.

Rabeflue

Z parkoviště se vydejte po značení čtvrtí Göttibach ve směru na Rabeflue. Jak už jsem psala, cesta vede hodně do kopce. Ještě než se dostanete k samotné vyhlídce Rabeflue, čekají vás další vyhlídky, ze kterých je pohádkový pohled na město Thun. Asi po hodině se dostanete na nejvyšší bod túry – Rabeflue.

Místo na opékání

Přímo na vyhlídce najdete ohniště a piknikový stůl. Případně o pár stovek metrů dál ve směru trasy je chata Rabeflüehütte, kde si můžete odpočinout, kdyby na Rabeflue byly všechny lavičky obsazené.

Cholerenschlucht

Od chaty pokračujte po vrstevnici ve směru Scheidweg/Thun. Zhruba za dvacet minut přijdete k hlavní silnici a autobusové zastávce Schweidweg. Rozcestník ukazuje dolů směr Thun, ale nenechte se zmýlit a vydejte se po silnici ve směru Heiligenschwendi (ta vpravo). Ale tady opatrně, není tady žádný chodník. Naštěstí není tak frekventovaná a dá se jít po jejím okraji. Za 400 metrů dorazíte k dašímu rozcestníku, který ukazuje směrem dolů na Cholereschlucht, Hünibach a Thun. Nyní už vás čeká jen sestup cikcak dolů roklí a kolem malých vodopádů ve skalní soutěsce.

Hünibach – Thun

Ze soutěsky jsme vyšli na okraji obce Hünibach a dále jsme pokračovali po značce. Kdo by byl unavený, může se z Hünibachu vrátit do Thunu autobusem linky č.21 ze zastávky “Hünibach, Chartreuse” (přímo naproti restaurace na fotce, která dala zastávce jméno), anebo taky lodí. Protože od hlavní silnice v centru obce dojdete zhruba za pět minut do přístaviště u jezera.

U jezera taky najdete dětské hřiště, příjemné bistro Mätt´s Hüsi a malou pláž. Ta byla ale v době naší návštěvy uzavřena, ale i tak nám to nezabránilo smočit nohy v krásně čistém jezeře. Posilnění zmrzlinou jsme se vydali na poslední etapu – příjemnou procházkou podél jezera zpátky k autu. Před Kunstmuseem nás čekala ještě zastávka na dětském hřišti (zdravím krajanku, kterou jsme tady potkali 🙂 ) a pak už hurá k autu.

Shrnutí

• Trasa měří 8 kilometrů a není vhodná pro kočárek.
  • Úsek wanderweg skrz Cholereschlucht je z důvodu nebezpečí pádu kamení od 1. listopadu do 31. března uzavřen.