Teufelsschlucht: rodinná procházka Ďáblovou roklí

Po čertech hezká je trasa z městečka Hägedorf soutěskou říčky Cholerbach s mnoha malými i velkými vodopády a zajímavými skalními útvary. A nemusíte se bát! Ďábel, který sem podle pověsti zabloudil, byl už z rokle dávno vyhnán. Tato trasa je skvělá na začátek jarní turistické sezóny, kdy na horách je ještě sníh, ale vy už se chcete vydat do probouzející se přírody.

Okružní trasa skrz Teufelsschlucht

Ačkoli na webu najdete většinou jednosměrnou trasu z Hägendorf do Allerheiligenberg (nebo obráceně), my jsme šli trasu tak, aby byla částečně okružní a zároveň jsme prošli takřka celou soutěsku. Výchozí bod je v městečku Hägendorf, necelých 45 kilometrů (půl hodiny autem) jižně od Basileje.

Příjezd autem: Pokud pojedete od Bernu po A1, sjeďte na exitu 45 Härkingen ve směru E35/A2/Karlsruhe/Mulhouse/Basel/Egerkingen. Krátce poté sjeďte z A2 ve směru Egerkingen/Olten a pokračujte ve směru na Härkingen. Přímo v centru obce je neplacené parkoviště u výchozího bodu k Teufelsschlucht (P Tüfelsschlucht Hägendorf, hned za supermarketem Coop).

Veřejnou dopravou: vlakem do Hägendorf, případně autobusem č.555 do zastávky Hägendorf, Teufelsschlucht.

Začátek trasy

Z parkoviště půjdete podle ukazatelů ve směru Tüfelsschlucht. Přejdete přes úzký most a vydáte se doleva. Hned na začátku trasy narazíte na místo na opékání. Těch je po trase hned několik.

Teufelsschlucht oficiálně začíná, když se dostanete mezi skalní stěny. V jednom skalním tunelu je také kasička pro dobrovolný příspěvek (viz úvodní foto). Cestou budete míjet strmé skalní stěny, jeskyně i říční vodopády.

Tato zajímavá mechová stěna těsně před rozcestníkem Tufftbrunnen měla desítky mini vodopádů. Vypadalo to, jako by ze stěny pršelo.

Za rozcestníkem Tufftbrunnen se nachází velké místo na piknik od Schweizer Familie a kousek za ním najdete velké, mechem obrostlé balvany a vy jen budete čekat, kdy se z nich stanou Trollové (ano, nesčetné sledování Ledového království ve mně zanechalo stopy 🙂 ).

Ani ne za deset minut se dostanete k dalšímu místu na opekání. Kousek od něj ze země tryská Spritzbrunnen. Cestou vás čekají také kovové lávky, takže pokud jste na výšlapu s menšími dětmi, je dobré je mít pořád na očích.

Asi po 2,5 kilometrech od začátku trasy se dostanete k hlavní silnici, kterou přejdete na druhou stranu. Od rozcestníku Allerheiligenrank se vydáte ve směru Burgetrain/Gnöd. Půjdete nejdřív pár desítek metrů po silnici (i když je málo frekventovaná, buďte opatrní) a pak zabočíte na širokou lesní cestu. Lesem půjdete asi 15 minut a pak se trasa stáčí z kopce dolů k osadě Gnöd.

Za dalších zhruba 15 minut se dostanete zpět do Teufelsschlucht, k rozcestníku Tufftbrunnen (u mechových stěn). A čeká vás finální klesání, opět podél říčky, vodopádů, po kovových lávkách, kolem jeskyní a skalních formací. Za zhruba půl hodiny budete opět na parkovišti.

Shrnutí

Trasa, jak jsme ji šli my, měří necelých 7 kilometrů.

Vzhledem k množství schodů a kovových lávek s “retardéry” není trasa vhodná pro kočárek.

Kategorie příspěvku: kanton Solothurn, skalní soutěska, turistika
Turistika s dětmi: Perimukweg v Jurapark Aargau
“Můj cíl je ukázat lidem, jak vypadá naše práce. Našel jsem díru na trhu.”, říká Martin Malec.